Principiile care ne ghidează activitatea
Respectul față de client: La baza tuturor activităților noastre stau clienții noștri. Suntem conștienți de faptul că fiecare persoană ce ne devine client ne acordă încrederea sa pentru a ne îngriji de viitorul său și de aceea toate măsurile, acțiunile și serviciile noastre sunt gândite și planificate cu atenție.
Securitatea contribuțiilor clienților: Urmărim permanent să asigurăm, în același timp, protecția contribuțiilor clientilor noștri, un grad adecvat de lichiditate și, cel mai important, profitabilitatea - pentru ca acestia să poata obține o pensie care să -i ajute să îsi mențina stilul de viață și după încheierea activității.
Solidaritatea socială: BCR PENSII, SAFPP S.A. face parte din grupul financiar BCR, iar solidaritatea socială face parte din nucleul de valori al modelului de business al Grupului BCR - Erste, model pe care ne dorim să-l ducem mai departe.
Principii Anticorupție: Corupția este un fenomen care poate să afecteze orice stat, instituție, organizație publică sau privată. BCR Pensii acționează într-um mod proactiv, manifestând toleranță ZERO în raport cu orice faptă sau suspiciune de corupție. Accesând link-ul de mai jos regăsiți un extras din Politica Anticorupție a BCR Pensii.
Whistleblowing:
Whistleblowing - promovăm integritatea și transparența
Susținem cele mai înalte standarde etice în toate interacțiunile noastre, asigurând încredere și transparență cu clienții, angajații și partenerii noștri (contractanți, subcontractanți și furnizori), integritatea fiind una din valorile noastre fundamentale.
BCR Pensii S.A.F.P.P. S.A. (“BCR Pensii”) are dezvoltat un canal special de raportare.
Canalul este dedicat exclusiv pentru sesizările încălcărilor etice sau a altor nereguli, precum fraude, conflicte de interese sau comportamente care contravin politicilor interne ale BCR Pensii, legislației naționale și internaționale, cât și a dreptului UE.
Când să utilizați acest canal de raportare?
- Infracțiuni din sfera criminalității financiare (fraudă, deturnare de fonduri etc);
- Corupție sau conflicte de interese;
- Încălcarea regulamentelor interne/legislațtiei nationale sau internaționale de către un salariat sau de către o persoană fizică sau juridică care acționează în numele și pentru BCR Pensii;
- Încălcarea reglementărilor privind valorile mobiliare și piața (utilizare abuzivă a informațiilor privilegiate, manipulare a pieței, diseminarea de informații false);
- Spălare de bani /finanțare a terorismului;
- Securitatea datelor, informații confidențiale, falsificarea de documente etc;
Atențe!!! Acest canal NU este utilizat ca un canal de reclamații și petiții în relație cu funcționalitatea și design-ul produselor oferite de către BCR Pensii, pentru aceste situații BCR Pensii pune la dispoziția clienților canalele prezentate în secțiunea “Contact” https://www.pensiibcr.ro/ro/contact
Canale de raportare: adresa de e-mail: BCRPensii.WhistleBlower@bcr.ro
De ce este important?
Prin utilizarea acestui canal, contribuiți la protejarea integrității și a valorilor BCR Pensii. Împreună putem menține un mediu de afaceri bazat pe principii etice, mediu sigur și echitabil.
Prezentul canal este deschis oricărei persoane fizice sau juridice din România sau din afara țării care poate sesiza o suspiciune în relație cu BCR Pensii, cu angajații săi sau cu prepuși care acționează în numele și pentru BCR Pensii (clienți, furnizori, terțe părți).
Protecția și Confidențialitatea:
Avertizorii de integritate nu vor fi în pericol de concediere, de a fi sancționati disciplinar, contractual sau în orice modalitate. Identitatea acestora va fi protejatată, chiar dacă se constată că cele sesizate nu se confirmă, cu condiția:
- să actioneze cu bună-credință;
- să creadă, pe baze rezonabile, că informația este corectă;
- să nu facă sesizarea cu rea-credință sau cu scopul de a obține o recompensă ori un câștig personal;
- să nu facă sesizarea cu scopul de a se exonera de o eventuală răspundere legală /procedurală.
Notă: Prin simpla sesizare nu se înlătură potențtiala vinovăție a avertizorului de integritate, însă acesta poate beneficia de clauze atenuante considerând faptul că a ales să sesizeze faptele respective. BCR Pensii tratează cu seriozitate orice acuzații false sau de rea-credință formulate în baza acestei proceduri și le va considera ca fiind o abatere disciplinară gravă. De asemenea, persoana care face asemenea acuzații va răspunde conform legii /normelor interne.
În cazul în care apreciați necesar, în Anexa 1 identificați o serie de instituții care sunt mandatate cu supravegherea piețelor finaciare din România sau UE.